Regisztráció és bejelentkezés

Ifjúsági részvételi akciókutatás esettanulmányi elemzése

A dolgozat egy 2019-es nyári napközis gyermektáboron alapszik, amely az utcaszépítésről, az alkotásról és a közös munkáról szólt. A tábor a „7ker hangjai” elnevezést kapta, és a célja az volt, hogy a 7. kerületi gyerekek valóban hallathassák a hangjukat, és alkothassanak. A résztvevő gyerekek 4 nap alatt megszépítették a Damjanich utca egy szakaszát, megtapasztalták milyen a felújítás öröme és azt, hogy milyen, amikor mindenki egyenlő egy csoporton belül, attól független, hogy felnőtt vagy gyerek. A tábort egy új kutatási módszer a részvételi akciókutatás szempontjából vizsgálom, és bizonyos érvényességi kritériumok mentén elemzem, hogy valóban tekinthető-e annak. Az akció vizsgálatán túl az alkotást is elemzem, és összehasonlítom, hogy milyen szempontból tekinthető „public art” alkotásnak, és milyen szempontból lehet részvételi akciókutatás, illetve szociodráma workshop. A dolgozatom célja, hogy a módszert, amely a kutatás demokratizálódásáért harcol, népszerűsítsem és ezentúl megvizsgáljam, hogy hogyan helyezhető be egy ilyen elmélet a mindennapi helyzetekbe és milyen kutatási eredmények vonhatóak le egy négynapos gyermektáborból.

szerző

  • Oláh Adél
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Blaskó Ágnes
    adjunktus, Szociológia és Kommunikáció Tanszék