Regisztráció és bejelentkezés

A Nestlé Hungária Kft. kávémárkáinak kommunikációs stratégia elemzése és összehasonlítása

A kávé az egyik lenépszerűbb ital a világon, Magyarországon Pesten és Budán az 1580-as évektől a török kávéfőzők, az úgynevezett kahvedzsik készítették az italt. Manapság már sokkal több alternatív úton juthatunk kávéhoz: magunknak elkészítve, kávéházi baristáktól, automatákból, kávékapszulákból lefőzve. A Nestlé Hungária Kft. saját márkái között tudhatja a világhírű NESCAFÉ-t, amely 180 országban van jelen a világ vezető instant kávémárkájaként, valamint a Nespresso csoportot, mely az évek során szintén népszerű fogyasztási cikké és közismert márkává vált. Dolgozatomban az alább felsorolt márkák köré épített kommunikációs stratégiát fogom átfogóan elemezni. Úgy gondolom, a világ egyik vezető FMCG cégének felelősségteljes, szervezett és konstruktív kommunikációs tevékenységet kell folytatnia, hiszen több millió ember választja őket. Dolgozatom két nagyobb részegységből fog állni: elsőként a témához kapcsolódó tudományos szakirodalmakból álló összefoglalóból, ahol a kutatás során felmerülő fogalmakat tisztázom; a dolgozat második részében pedig a kiválasztott kutatási módszeremmel, a tartalomelemzéssel ismertetem a kijelölt márkák kommunikációs stratégiájának eszközeit és céljait. A szakirodalmak kiválasztásánál törekszem arra, hogy a tanulmányaim során használt és ajánlott irodalmakat részesítsem előnyben. A tartalomelemzéshez önálló szempontrendszert készítek, melyet megelőz a márkák széleskörű tanulmányozása, megismerése, ezáltal mélyreható kvalitatív kutatást tudok készíteni. Az elemzési mintám a Magyarországon folytatott online, esetlegesen offline kommunikációra terjed ki, globálisan nem vizsgálódom. A kutatás eredményével előzetes felvetéseim, hogy a Nestlé kávémárkái nagyon tudatosan kommunikálnak, de nem használnak ki minden lehetséges csatornát maximálisan.

szerző

  • Turcsik Réka
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Héder-Nádasi Eszter
    Egyetemi adjunktus, Szociológia és Kommunikáció Tanszék

helyezés

III. helyezett