Regisztráció és bejelentkezés

A reklám, korunk nőideáljára gyakorolt hatása, a Dove kampány szemszögéből

Minden kornak volt egy meghatározó képe arról, hogyan is néz ki a tökéletes nő. Ha áttekintünk a történelem folyamán, minden korszakhoz lehet társítani fő jellemzőket, esetleg konkrét neveket, személyeket, kiket/miket a nők követtek, illetve a férfiak csodáltak. De ez ellen nincs mit tenni, nőideálok a történelem során mindig voltak és mindig is lesznek, ezt nem lehet elkerülni. Az emberi társadalom természetéből ered, hogy maga elé állít egy etalont, amit aztán követni lehet. Hogy mit tartanak szépnek, dinamikusan változik az idő elteltével és az ember látásmódjának változásával, de ez a megítélés rendkívül szubjektív. Minden időszakban más befolyásolótényezők álltak a középpontban, amelyek alakították ezt a képet a hétköznapi ember fejében. A XXI. század már alapjaiban máshogy működik, más erkölcsi, társadalmi szabályok érvényesülnek manapság. Az információs technikák térnyerésével a legkülönfélébb ingerek érnek bennünket a környezetünkből. A reklámok azok az infokommunikációs eszközök, amelyek direkt arra a tevékenységre specializálódtak, hogy befolyásoljanak bennünket, gondolkodásmódunkat, nézeteinket és ők próbálnak az irányadók lenni ebben a kérdéskörben is. Egy márka az, amely kiemelkedett a reklámpiac standardizált tengeréből és mert újat mutatni, ez a Dove. Amely felismerte a hirdetések testképre gyakorolt befolyásolóhatását, és próbált úgy hatni a lehetséges fogyasztóira, többek között a nőkre, mint még a kategóriájában senki sem. Dolgozatomban azt fedem fel, hogyan kamatoztatja a márka ezt a felismerést, mennyire bizonyul hatásosnak ez a marketingjében megvalósuló szemléletmódváltás, illetve a pozitív és negatív oldalait, következményeit tárom fel.

szerző

  • Zsédely Lilla
    Műszaki menedzser mesterszak MSc
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Dr. Virányi Péter
    c. egyetemi docens, Szociológia és Kommunikáció Tanszék