Mi kerül a tányérra? Receptoldalak szerepének elemzése a Nosalty esetpéldáján keresztül
Mi kerül a tányérra? Receptoldalak szerepének elemzése a Nosalty esetpéldáján keresztül
Míg évtizedekkel ezelőtt a sütés, főzés tudományát szülők, nagyszülők örökítették át a fiatalokra, s a polcokon ott sorakoztak a családok kedvenc szakácskönyvei, a digitalizáció hatásai, a social média nyújtotta új lehetőségek ezt a területet sem hagyták érintetlenül. A sütés/főzés is közösségi tevékenységgé vált. Betekintést engedünk a konyhánkba, letöltünk, megosztunk, posztolunk főzési fortélyokat, ételrecepteket. Se szeri, se száma a „virtuális konyhatündéreknek”.
A sikeres receptkereső oldalak nem csupán a főzéshez/sütéshez adnak ötleteket, hanem a kapcsolódó tartalmakkal virtuális élménytérként is szolgálnak. Dolgozatomban a piacvezető receptoldal, a Nosalty élményterét vizsgálom az Y és Z generációs fiatalok szempontjából.
A téma tágabb kontextusát a gasztrotrendek, divatos kifejezéssel élve a „gasztroforradalom”, s ezek sütési/főzési szokásokra gyakorolt hatásai jelentik. Ebből kiindulva a témát a receptkereső oldalakra szűkítem le, bemutatom ezek piacát, elemzem a versenyképességüket befolyásoló tényezőket. Utóbbihoz mélyinterjú formájában kvalitatív kutatást végzek a Nosalty termékmenedzserével. Kvantitatív kutatásomban arra keresek választ, hogy melyek a fogyasztói aktivitás mozgatórugói, az oldalak, a receptek közti választás szempontjai, milyen tényezők befolyásolják a fogyasztói élményt és elégedettséget. Ezen kutatások eredményeit felhasználva javaslatokat fogalmazok meg a felhasználói élmény javítására.
szerző
-
Szaller Nikolett
Gazdálkodási és menedzsment alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Petruska Ildikó
egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék