Regisztráció és bejelentkezés

Avis Budget Group nemzetközi marketing tevékenysége

Dolgozatomban az Avis Budget Group nemzetközi marketing tevékenységét vizsgálom, különös tekintettel a legújabb brandjére: a Zipcar-ra. A cégnél töltött több éves munkatapasztalatomra, a személyes interjúkra, kutatásaim során kapott adatokra, valamint az egyetemi éveim során elsajátított tanulmányaimra támaszkodom az elemzőmunka során. Feltárom a vállalat és azon belül a Zipcar erősségeit és gyengeségeit. A 7P modell és a Hipi-elv alapján végzek elemzést, valamint felmérem a felhasználói kört is.

Részletesen kitérek a Zipcar jelenlegi piaci helyzetére, a küldetésére és a jövőbeli lehetőségeire, valamint többek között pénzügyi kalkulációval vizsgálom meg a szolgáltatás igénybevételének hasznosságát.

A Zipcar magyar piacra való esetleges terjeszkedése előtt megvizsgálom Magyarország infrastrukturális helyzetét, külön tekintettel a tömegközlekedésre. Kitérek a meglévő versenytársakra: a GreenGo-ra és a MOL limóra, valamint megvizsgálom a konkrétan felmerülő vevőköltségeket a szolgáltatásban. Mindemellett, két kérdőíves felméréssel is szemléltetem az autómegosztást mint napjaink lehetséges közlekedési eszközét. A kérdőívek kitérnek az autóhasználati szokásokra, az autómegosztás igényére, valamint a technológiai újításokra - például a mesterséges intelligencia lehetséges bevezetésére az autóbérlésbe.

Dolgozatom célja, hogy bemutassam az Avis Budget Group multinacionális vállalat nemzetközi marketing tevékenységét, és felmérjem a Zipcar jelenlegi piaci helyzetét egy későbbi terjeszkedésre fókuszálva.

szerző

  • Mindák Viktória
    Műszaki menedzser alapszak BSc
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék