Divatos fenntarthatóság - avagy megoldási lehetőségek a fenntarthatóság biztosítására az Y és Z generáció körében?
Manapság egyre több cikk és kutatás jelenik meg a népességnövekedés és a magas életszínvonal okozta problémákról: élelmiszerhiány, erőforrásgazdálkodás, klímaváltozás, migráció, fenntartható fogyasztás. Annak érdekében, hogy ezen problémák megoldódjanak, szükség van különböző azonban komplex intézkedésekre ezen területeken. Véleményem szerint az egyik legjobb megoldás a fenntartható fogyasztásban keresendő, hiszen mint ismert a CO2 kibocsátás kb. egyharmada is a háztartások energiafogyasztásából ered. Mindemellett az élelmiszerfogyasztásból származó pazarlásért is nagy részben a háztartások tehetők felelőssé. Emellett a különböző hulladékok egy jelentős része is itt keletkezik. Emiatt fontosnak tartom, hogy nem csak ipari és globális szinten várjunk változást, hanem azt szükséges a hétköznapi életbe is beiktatni. A kérdés csak az, hogyan lehet rávenni a különböző generációkat a fenntartható fogyasztással kapcsolatos viselkedésre és változásra. Milyen eszközökkel és milyen csatornákon keresztül lehet őket befolyásolni.
Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához a dolgozatomban arra a keresem a választ, hogy az Y és Z generáció körében hogyan és milyen csatornákon keresztül lehet népszerűsíteni a környezetvédelmet. Kérdőív segítségével felmérést készítek a két generáció információszerzési szokásairól és a környezettudatos életvitelük helyzetéről is, melyből következtetni lehet a két generáció motivációira, illetve a változás felé vezető megoldásokra is.
szerző
-
Rubi Nelli
Környezetmérnöki alapképzési szak, nappali BSC
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Soltész Petra
egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, Környezetgazdaságtan és Fenntartható Fejlődés Tanszék