Regisztráció és bejelentkezés

Megéri? Tizennyolc után nyolc

Megéri? Tizennyolc után nyolc!

Az iskolai lemorzsolódás valós társadalmi nehézség ma Magyarországon. Az ilyen problémával küzdő személy számára feloldhatatlan akadálynak tűnik a jogosítvány letétele, egy multinacionális vállalatnál a munkavállalás, vagy egy OKJ-s szakma megszerzése. Felmerül a kérdés, hogy megéri-e pótolni a nyolcadik évfolyamot.

Ha emberünk úgy dönt, hogy megéri, és belevág, akkor adódik a kérdés, hogy hol tud tanulni. Megéri a társadalomnak olyan intézményrendszert működtetni, ahol pótolható a nyolcadik osztály? Kik csinálnak ilyet? Mennyibe kerül? Mekkora társadalmi probléma ma Magyarországon az iskolai lemorzsolódás?

Dolgozatomban a fenti kérdésekre keresem a választ mind az egyén, mind pedig az oktatáspolitika szemszögéből. Egy jó gyakorlaton, a jezsuita rend Lehetőségek Iskoláján keresztül be szeretnék mutatni egy lehetséges alternatívát. Az intézményben leghátrányosabb helyzetű emberek, többségében romák zárkóznak fel félévről félévre egy társadalmi minimumra. Nyolc év alatt 400 beiratkozóból 300-an. Saját módszerekkel.

szerző

  • Fábics István
    Tanár – közgazdásztanár
    mesterképzés (MA/MSc), levelező

konzulens

  • Dr. Benedek András
    egyetemi tanár, Műszaki Pedagógia Tanszék