Regisztráció és bejelentkezés

Iskolai közösségi szolgálat a hazai és nemzetközi oktatási rendszerekben - 50 óra teher vagy lehetőség?

A 2016-ban érettségizett diákok voltak felmenő rendszerben azok, akikre a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény új tartalmi elemei már hatályosak voltak. Ennek értelmében nekik már 50 óra közösségi szolgálatot kellett teljesíteni, hogy érettségi bizonyítványt szerezhessenek.

Ezt az itthon még gyerekcipőben járó iskolai közösségi szolgálatot szeretném fókuszba helyezni dolgozatomban az elmúlt 6 év gyakorlati tapasztalatának tükrében.

Célom feltérképezni és tanulmányozni a diákok hozzáállását a kötelezően előírt elemhez. Kíváncsi vagyok milyen várakozásokkal indulnak neki, meglátják-e a személyes fejlődésük lehetőségét benne, vagy csak egy kötelezően teljesítendő feladat, teher lesz számukra ez a közösségi szolgálatban eltöltött 50 óra.

Ezekre a kérdésekre empirikus vizsgálati úton keresem a válaszokat hazai és nemzetközi viszonylatban.

Nemzetközi viszonylatban az iskolák nagyobb tapasztalattal és gyakorlattal rendelkeznek a közösségi szolgálat terén, amelynek értelmében a helyi tantervekbe beemelik ezt az elemet; az ezekhez kapcsolódó kutatások bizonyítják az iskolai közösségre és a tanulók személyes fejlődésére gyakorolt pozitív hatását.

szerző

  • Lokodi Emőke
    Tanár – közgazdásztanár
    mesterképzés (MA/MSc), levelező

konzulens

  • Dr. Kálmán Anikó
    egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést