Regisztráció és bejelentkezés

Coaching szemléletű élmény alapú oktatás szerepe napjainkban

Coaching szemléletű élmény alapú oktatás szerepe napjainkban

Középiskolai közgazdásztanárként nap, mint nap szembesülök azzal, hogy a mai "Z" generáció figyelmét nehéz lekötni a frontális oktatási módszerek segítségével. Ennek egyik oka, hogy a digitális technológia és kultúra fejlődésével az információszerzés nagy részben digitális és interaktív jellegűvé vált. A felhasználók a hírportálokon maguk választják ki, hogy mit olvasnak el, és mit nem. Szabadon kommentelhetnek, reagálhatnak a hírekre, oszthatják meg azt társaikkal. A közösségi oldalakon "lájkolhatják" vagy éppen nem tetszésüket fejezhetik ki a látottakkal kapcsolatban, hozzáfűzhetnek megjegyzést.

Felmerült bennem a kérdés: Hogyan lehetne a tananyagot interaktívabban, számukra emészthetőbb módon, érdekfeszítően, élménygazdag módon átadni?

Kereskedelmi szakoktató végzettségem mellé 2017-ben szereztem Coach diplomát. A coaching lényege, hogy az „ügyfél” számára a kereteket biztosítjuk, kérdéseket teszünk fel, de az ügyfél köti össze a pontokat, a megoldást Ő dolgozza és mondja ki. Ezáltal sokkal jobban tud azonosulni a témával és magáénak érzi a megoldást. Egyre nagyobb szükségét és igényét éreztem, hogy ezt a módszert a tanóráimon is felhasználjam.

Dolgozatomban azzal foglalkozom, hogyan lehetne coaching szemlélet segítségével az információs és kommunikációs technológia bevonásával (IKT) interaktív módon oktatni. A diákokban lévő belső tudásra építve, figyelmüket folyamatosan fenntartva sok gyakorlati feladattal, játékos eszközökkel átadni az új ismereteket. Dolgozatom ezt járja körül, amelyet empirikus vizsgálattal is alátámasztok.

szerző

  • Müllerné Topor Ágnes
    Tanár – közgazdásztanár
    mesterképzés (MA/MSc), levelező

konzulens

  • Dr. Molnár György
    egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést