A digitális kultúra aktuális helyzete - kérdések és lehetőségek a módszertani kultúra megújítására a szakképzésben
A digitális kultúra aktuális helyzete – kérdések és lehetőségek a módszertani kultúra megújítására a szakképzésben
Hegyi Viktória (Közgazdásztanár képzés, mesterképzés (MA/MSc), levelező szak)
Konzulens: Dr. habil Molnár György (Műsz.PEd. TSz.)
A mai kor mindennapjainak digitális megosztottsága a szakképzésében hatványozottan megjelenik, úgynevezett digitális szakadék alakult ki oktatók és diákok között, amely megoszlik hozzáférési-, és használati különbségek között. A hazai és nemzetközi témában megjelent kutatások áttekintésével e megoszlások okát, és arányait kívánom feltérképezni. A vizsgálódásom és dolgozatom másodlagos célja többek között a Nemzeti alaptantervben megjelenő digitális kompetenciák kulcsfontosságú szerepének elemezése, annak tükrében, hogy minként valósul meg, illetve megvalósul-e a szakképzésben.
A helyzet megismerése és a lehetőségek feltárása atipikus módszertani utakat vet fel a jelenlegi pedagógiai irány megerősítésére, alternatív-, projekt alapú megoldások nyújthatnak segítséget a szakképzésben oktató pedagógusok számára a bizonytalanságok kiküszöbölésére. A „digitália” - mint a modern IKT eszközök magabiztos és készségszintű használata - elengedhetetlen világ a hiteles, haladó gondolkodású pedagógusainak számára.
Dolgozatommal egy lehetséges megoldást szeretnék bemutatnia digitális megosztottság redukálásának céljából.
szerző
-
Hegyi Viktória
Tanár – közgazdásztanár
mesterképzés (MA/MSc), levelező
konzulens
-
Dr. Molnár György
egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék