Adatvezérelt szervezeti működés és digitalizáció a futballklubok világában
Napjainkban jelentős informatikai fejlesztések zajlanak, amik hatására már a közeljövőben is jelentős változásokat tapasztalhatunk majd mindennapjainkban. A digitalizáció mindenre hatással lesz.
Az olyan technológiák, mint az Internet of Things, a Big Data és mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet töltenek a nagyvállalatok életében. Ennek köszönhetően egyes folyamatok átalakulnak, míg mások teljesen háttérbe szorulnak, hogy új irányzatok vegyék át helyüket. A digitalizáció és az adatvezérelt gondolkodás minden üzleti területen helyet követel magának, még az olyan speciális területeken is, mint a futball piaca.
Dolgozatomban először körbejárnám az adatvezérelt szervezetek főbb jellemvonásait, taglalnám a digitális transzformáció hatásait. Ezután bemutatnék pár hagyományos alapokon működő, korábban piacvezető futball klubot, melyek nem léptek az új irányzatok útjára. Velük szembe állítanám azokat az egyesületeket, akik a digitalizáció, adattudomány segítségével jelentős fejlődésen mentek keresztül ezáltal kihívóivá válva az előbbi csapatoknak.
Megvizsgálnám a szervezetek menedzsmentjében bekövetkező változásokat, új szereplők megjelenésének fontosságát, úgy, mint sportigazgató, speciális szakértők (étkezési tanácsadók, csapatorvosok, bedobásedzők, stb), adatelemzők.
Bemutatnám azokat a módszereket, eszközöket és eljárásokat, amelyeket az advezéreltség jegyében alkalmaznak, akár játékos kiválasztás akár fejlődéskövetés szempontjából. Majd megvizsgálnám, hogy hazánkban milyen módon vannak jelen ezek a tendenciák és milyen újabb sperpektívákat nyithatna a hazai piacon.
Végezetül pedig megpróbálnám bemutatni, hogy ez a fajta digitális átalakulás és gondolkodásmód mekkora lehetőségeket tud kínálni a futballnál "hétköznapibb" piacok számára.
szerző
-
Pecze Gábor
Villamosmérnöki szak, mesterképzés
mesterképzés (MA/MSc)
konzulens
-
Dr. Danyi Pal
egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék