Vásárológia
Hogy mi fog meg bennünket egy üzletben? Miként vonják be érzékszerveinket a vásárlás élményébe? Egyáltalán milyen hatások befolyásolják komfortérzetünket? És mégis hogyan alakul ki a márkahűség?
Dolgozatomban ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kerestem a választ. Két ruházati üzlet, a Zara és az Abercrombie & Fitch összehasonlításával, fókuszban a vásárlás élményével és a boltok egyéni stratégiai megoldásaival. Mindkét üzletben terepmegfigyelési jegyzőkönyvet vettem fel, melynek segítségével meghatároztam az üzletek közötti hasonlóságokat és különbségeket. Kérdőíves felmérést készítettem, majd a fókuszcsoport válaszai alapján értékeltem a vizsgált szempontokat.
Célom meghatározni, hogy két ugyanolyan árkategóriával, célcsoporttal, termékpalettával rendelkező üzlet, mégis hogyan alkalmazhat teljes mértékben különböző, néha ellentétes megoldásokat. Ezt vizsgálva fény derül arra, hogy a vásárlókat mivel is lehet igazán megfogni és megtartani. Miként lehet elérni, hogy a vállalat kommunikációja erősítse a csoporthoz tartozást, az identitást, ezzel visszatérő vevőket nyerve a vállalat számára.