Hasznosság vagy fényűzés? - Női divat
Női divat? Luxustermékek? Hasznosság vagy fényűzés? Mi is a divat...
Munkánkban a ruházkodás kerül előtérbe, mely alapvető hasznosság, vagy épp luxus. Ezen belül is a női üzletekkel foglalkoztunk. Dolgozatunkban a hasznosság különböző mértékeit, illetve adott hasznosság elemeinek súlyát vizsgáltuk a hasznosságon belül.
Esettanulmányt készítettünk hat általunk három kategóriába sorolt üzletről, melyeket a különböző társadalmi rétegekhez csatoltunk alátámasztva gondolatainkat. Megfogalmaztuk vásárlási szokásaikat, termékélményüket, továbbá az árazást hozzákapcsolva érdekes eredményeket kaptunk. Fény derül dolgozatunkban arra, hogy mit tartanak fontosnak a vásárlók döntéseik során, illetve a két szélsőség közti különbségre, arra hogy hogyan lehet egy ugyanolyan alapfunkciójú termék alaphasznosságot betöltő és luxustermék is egyben. Felméréseink terepe kizárólag offline (vagyis online felületeket nem vettünk számításba).
Célunk az volt, hogy a különböző osztályok közti vásárlási szokások különbségét bemutassuk, bizonyítsuk.
Munkánk során kvalitatív (interjú) és kvantitatív (kérdőív) módszereket is alkalmaztunk információgyűjtésre, mindezen személyes tapasztalatok (terepfelmérés) mellett.