A Magyar Formatervezési Díj termékmenedzsment kérdései
A kutatás célja a Magyar Formatervezési Díj díjazottjainak és kiállítóinak internetes jelenlétének, a díjazottak és kiállítók honlapjainak vizsgálata. A legtöbb tervező és fejlesztő, gyártó vállalat felismerte már, hogy az internet milyen megjelenési és üzleti lehetőségeket nyújt a cégek számára. Megértették, hogy az internetes megjelenésben hatalmas PR-kapacitás és potenciális üzleti lehetőség rejlik.
A kutatást 4 fős csoportban végeztük, mely során megvizsgáltuk, a 2010-2015 közötti ciklus során, a Magyar Formatervezési Díjon díjazottak internetes jelenlétét a díj, illetve a kiállítás jogának odaítélése után. Ez alatt összesen 152 pályaművet vizsgáltunk meg, melyből 67 munka díjazott volt. Az internetes megjelenés vizsgálatát, egy általunk összeállított szempontrendszer alapján végeztük. A díjazottak általános adatainak felvétele után vizsgáltuk a tervezővel, a termékkel, valamint a gyártó céggel kapcsolatos információkat.
A kutatás során többek között a következő szempontok alapján tettünk megállapításokat: pályázói név, gyártócég jelenléte, tervezői megtalálhatóság, jelenlét hazai illetve nemzetközi piacon. Ezekből levont következtetéseinket esetpéldákon keresztül szemléltettük.
szerzők
-
Kozics Noémi
Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
alapképzés (BA/BSc) -
Szakács Tünde
Ipari terméktervező mérnöki mesterképzési szak
mesterképzés (MA/MSc)
konzulens
-
Dr. Németh Edit
adjunktus, Ergonómia és Pszichológia Tanszék