Sörfogyasztási szokások a felsőoktatásban tanulók körében
A dolgozatunkban a mai felsőoktatásban tanuló fiatalok sörfogyasztási szokásait vizsgáltuk, a termékélmény szemszögéből. Azért választottuk kutatásunknak ezt a témát, mert a mai egyetemisták és főiskolások körében igen népszerű ez az ital. Vizsgálataink során arra voltunk kíváncsiak milyen élmények fűzik a célcsoportunkat a termékhez. A 2012/13-as évben Magyarországon 234 ezer fő* tanult valamilyen felsőoktatási intézményben. Így belátható, hogy ez a réteg meghatározó bevételi forrást jelenthet az italgyártó cégeknek. Számukra létfontosságú, hogy tudják, az egyes sörökhöz milyen élmények társulnak, s miként tudják ezekkel az eladási számaikat növelni. Célunk a kutatásunk során irányvonalak felvetése.
*KSH adatok 2012/13-as tanévről (http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/oktat/oktatas1213.pdf)
szerzők
-
Zelei Csenge
ipari terméktervező mérnöki
nappali -
Smeller Teréz Sarolta
ipari terméktervező mérnöki
nappali
konzulens
-
Dr. Németh Edit
adjunktus, Ergonómia és Pszichológia Tanszék