Kivonulás az online térből: Attitűdök a közösségi média detox témájával kapcsolatban az életmód irodalomban
Social Media Detox, szünet az online térben. Ismerősen csenghet a XXI. században ez a tevékenység, vagyis inkább a tevékenység mellőzése. A Social Media, azaz közösségi média az emberek mindennapjai részévé vált, az internet megjelenése és folyamatos fejlődése óta viszont sok változáson ment keresztül a befogadókkal való kapcsolata. Az ember számára az egyik legmeghatározóbb színtérré vált a virtuális világ ezért az évek múlásával egyre több médium foglalkozik mentális egészségre gyakorolt hatásával.
A tevékenység alapja, hogy egy határozott vagy határozatlan ideig a felhasználó mellőzi a közösségi média felületeket, mint például az Instagram, Facebook, Tiktok vagy Youtube. A platformokból kijelentkezik, digitális jelenlétét csökkentve vonja meg magától a digitális stresszt és túlingereltséget. Az életmód irodalom több irányból közelíti meg a témát, tapasztalatokat és tanácsokat összesítve mutatja be a digitális jelenlét pozitív és negatív aspektusait, célja pedig a tudatos médiahasználat megismertetése a felhasználókkal.
Kutatásom alatt megvizsgálom a Social Media Detox megjelenését és annak körülményeit, továbbá az ezzel foglalkozó önfejlesztő irodalom hozzáállását, egyedi sajátosságait a virtuális tér elhatalmasodásáról.
szerző
-
Nemes Katalin Szilvia
Kommunikáció és médiatudomány mesterszak MA
mesterképzés (MA/MSc), nappali
konzulens
-
Dr. Tófalvy Tamás
egyetemi docens, Szociológia és Kommunikáció Tanszék