Kreatív munka és szerkesztői felelősség a hazai tehetségkutatók osztály- és gendernarratíváinak kialakításában a Megasztár példáján keresztül
A Megasztár a mai napig egy olyan médiatörténeti mérföldkőnek tekinthető, amihez így vagy úgy, de mindenki tud kapcsolódni, a 2010 előtt születettek legalábbis minden bizonnyal. Bár a műsor utolsó évada óta is több, mint tíz év telt el, fontos lenyomatát képzi a kétezres évek (vélt vagy valós) magyar valóságának. Emellett fontos itthoni előképe volt a még ma is futó hazai tehetségkutatóknak, jóllehet, az egykor képviselt értékek, formátum és relevancia alapvető változásokon ment keresztül az évek során.
Kutatásom során ezúttal nem elsősorban a tehetségkutatóban résztvevők, hanem a műsor készítőinek nézőpontján keresztül közelítem meg az egykori ikonikus műsort. Dolgozatomban elsősorban arra keresem a választ, hogy milyen szinten felelős egy tehetségkutató műsor szerkesztője az akár társadalmat is formáló osztály- és gendernarratíváinak kialakításáért. Emellett azt is vizsgálom, hogy mindez milyen – hochschild-i értelemben vett - érzelmi munkával párosul.
szerző
-
Pupli Anna Sára
Kommunikáció és médiatudomány mesterszak MA
mesterképzés (MA/MSc), nappali
konzulens
-
Dr. Barna Róza Emília
egyetemi docens, Szociológia és Kommunikáció Tanszék