Regisztráció és bejelentkezés

A digitális húsvéti tojások rejtelmei

Dolgozatom során a digitális húsvéti tojások, azaz eredeti nyelven „easter egg”-ek különböző aspektusait, felhasználási területeit, pszichológiai hatásait, valamint történetüket fogom mikroszkóp alá venni. Ez a téma alapvetően egy keveset kutatott téma, mivel a jelenség nagyságrendekben negyven évvel ezelőtt nem is létezett, illetve gazdasági és haszonszerzési funkcióját csupán az elmúlt két évtized során alapozta meg. Az easter egg-ek valamiképp meg kívánják örökíteni alkotójuk munkásságát, remélve, hogy mivel számos ember keresi őket és sok rajongót foglalkoztatnak, valamint a nézőket és játékosokat kifejezetten szórakoztatják, így rejtett alkotásuk valamiképp, mint egy alternatív történelemkönyv, örökké magukba zárja a létezésüket. Sőt, az alkotókról, mint névtelen hősökről, akik csak láthatatlanul tevékenykednek a világunkért, emlékezünk meg, hiszen a nagy nyilvánosság nem mindig szerez tudomást róluk. Az easter egg-ek története mélységesen színes, dolgozatom során viszont törekszem arra, hogy a leginkább kiemelkedő és sarkalatos pontokat mutassam be. Napjainkban már olyan eszméletlenül komplex easter egg-ek léteznek, amelyek létrehozása megköveteli az alkotó elszántságát és programozói tudását. Az easter egg-ek mára helyenként nem elrejtett tartalmak és üzenetek, különböző játékokban a különleges easter egg-szerű tartalmakat külön játékon belüli boltban kell megvásárolni valódi valutával, tehát a játéktervezők az easter eggeket helyenként már, mint pénzszerzési lehetőség használják. Dolgozatom során a jelenséget egy új nézőpontból mint egy új, feltörekvő marketing módszert is be szeretném mutatni, hiszen napjainkban több film- és játékkészítő stúdió is alkalmazza az „easter egg”-ekbe rejtett cross advertising módszerét. Továbbá a dolgozat során a marketing vonulatot mélyebben megvizsgálva fel szeretném deríteni a játékosok pszichológiai motivációját, valamint a rejtett tartalmak felfedésekor megjelenő érzelmek miértjét. Az easter egg-ek sikerét jelzi, hogy mára már beleivódtak a játékosok és filmkedvelők életébe, sokan önfeledten keresik ezeket, vagy élvezik a megtalálás örömét és várhatóan más médiumokban is fel fognak bukkanni a jövőben.

szerző

  • Latorcai Levente Hunor
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Fiáth Henrietta
    egyetemi tanársegéd, Szociológia és Kommunikáció Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést