Regisztráció és bejelentkezés

Orvosi kommunikáció a közösségi médiában

Dolgozatom témája az orvosok kommunikációja a közösségi médiában.

Az elmúlt években felfigyeltem arra az egyre szélesebb körben elterjedt trendre, hogy az orvosok a közösségi média profiljukon szakmai tanácsokat tesznek közzé, vagy a szakmájukba, munkahelyi működésükbe adnak betekintést. Ez a tevékenység mind külföldön, mind belföldön egyre népszerűbb. Ennek a trendnek a fellendülése a Covid-19 időszakhoz köthető.

A jelenséggel kapcsolatban az alábbi kérdések merültek fel bennem: Magyarországon az állami kórházaknak van-e a közösségi médiára kiterjedő szabályzatuk? Ha igen, akkor az mit fed le, mennyire enged szabad mozgásteret az orvosainak? Mennyire engedi meg, hogy az orvosok a saját munkahelyükről nyilatkozzanak, esetekben kritikát fogalmazzanak meg? Ez a szabályzat országos szinten egységes, vagy kórházanként változó? Külföldi modellekhez hasonló, vagy ahhoz képest eltérő? Szükség van-e modernizációra, fejlesztésekre?

Kutatásomhoz külföldi és magyar tudományos cikkeket fogok alapul venni. Átnézem a budapesti kórházak Szervezeti és Működési Szabályzatát, és ezek alapján megállapítom, hogy milyen szinten van szabályozva a közösségi média használata. Megnézem néhány orvos közösségi média használati szokásait, akik már jelentős nézettséggel rendelkeznek. Továbbá feldolgozok olyan eseteket is, amikor orvosok a közösségi médiában nyilatkoztak, és ennek következményei lettek: megvizsgálom, hoztak-e adott esetek után új szabályokat.

szerző

  • Fabó Veronika
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Héder-Nádasi Eszter
    Egyetemi adjunktus, Szociológia és Kommunikáció Tanszék

helyezés

Jutalom