Regisztráció és bejelentkezés

A modern szépség

A szépség egy olyan fogalom, ami az évszázadok, sőt évtizedek során, a különböző kultúrákban és országokban is mindig mást és mást jelentett. Nehezen definiálható, hiszen teljesen szubjektív, hogy ki mit és kit talál szépnek. Egy azonban biztos, mindig is volt és lesz egy a társadalom által szépnek nevezett ideál, ami a hirdetésektől kezdve a médián át a hétköznapi emberek életét is uralni fogja. Dolgozatomban többek között magáról a szépségről, társadalom alakító szerepéről, felhasználásáról, mint marketing eszközről, valamint két olyan márkákról - Dove és a Victoria’s Secret - szeretnék írni, akik a szépséget két merőben különböző szempontból fogták meg. Kutatásom során olyan többek között olyan kérdésekre szeretném megtalálni a választ, mint, hogy mi a szépség, és erről világszerte hogyan vélekednek. Kíváncsi voltam továbbá arra is, hogy milyen trendek alakultak ki ezzel kapcsolatban, 2015-ben és 2016-ban mit tartottunk szépnek pl. a szépségversenyek résztvevői, valamint a plus size modellek megjelenése és térhódítása a divat világában, és a médiában egyaránt. A márkák, a kampányok valamint a reklámok elemzése során nagy hangsúlyt szeretnék fektetni az insightra valamint a póthaszon vizsgálatára is az egyik kampányokban és reklámokban. A két márka a Dove és Victoria’s Secret kapcsán is arra szeretném fektetni a hangsúlyt, hogy mi az adott márka küldetése, kik a reklámok szereplői, mit mondanak a reklámszövegek és mi az üzenetük. Továbbá szándékomban áll elemezni az elmúlt 5 év reklámjainak célcsoportjait is, valamint különös hangsúllyal arra, hogy mennyire voltak ezek sikeresek, növelték-e az eladásokat. Terveim között szerepel kérdőíves kutatás alapján megállapítani, hogy mit gondolnak az emberek a környezetemben bizonyos reklámokról, hogyan értékelik a szépséget és melyik vette őket akár arra rá, hogy meg is vásárolják a terméket, vagy éppen pont nem. Ezen felül szakmai interjút is szeretnék készíteni a Dove magyarországi termékmenedzserével is, hogy a magyar piacon tapasztaltakat is belefoglalhassam a dolgozatomba.

szerző

  • Kelemen Dorottya
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Virányi Péter
    c. egyetemi docens, Szociológia és Kommunikáció Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést