Regisztráció és bejelentkezés

Divattörténelem a Chanel tükrében

Mikor kimondjuk azt a szót, hogy divat mindenki fejében megszületik egy elképzelés arról, hogy mi is a divat. Viszont, ha gondolatainkat szavakba kell öntenünk, már nagyon nehéz dolgunk van. Elsősorban szakirodalom segítségével olyan kérdésekre keresek választ, hogy mi a divat, mitől lesz valami divatos és mi válik divattá?. Honnan tudjuk, hogy mi a divat? Mi számít divatosnak? Az, ami megjelenik a kifutókon? Vagy az, amit a média annak állít be? Vagy netán attól, hogy valami népszerű, már divatosnak is számít?

Dolgozatomban elemzem a 20. és 21. századot is az öltözködés szempontjából. Mi változott az idők során? Mennyivel lett fontosabb napjainkban divatosnak lenni, mint évekkel ezelőtt? Mitől vált elérhetőbbé a divat manapság? Összehasonlításokat, változásokat szeretnék vizsgálni és bemutatni. Elemzésemet 1940-es évektől napjainkig írom. A dolgozat első része a divattörténelemmel foglalkozik, melyben leírom a változásokat, fontos tervezőket és a korok stílusikonjait említem.

Munkámban nem csak az évtizedek divattörténeti szempontjából írok a divatról, hanem a rétegzettségeit is pontosan meghatározom. Vagyis hogyan jelenik meg az haute couture, a prêt-à-porter, a street fashion, a fast fashion a valóságban. Természetesen nem maradnak ki a városi szubkultúrák divatos viseletei sem, az úgynevezett anti-divatok: például a punkok, rockerek, hippik, stb. öltözködési stílusai, melyek az imént említett típusokkal szemben állnak. Dolgozatom másik felében Chanelt vizsgálom, mely egyrészről szintén egy divattörténeti elemzés lesz, másrészről pedig divatfotóit, reklámjait elemzem.

szerző

  • Dávid Mirella
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Virányi Péter
    c. egyetemi docens, Szociológia és Kommunikáció Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést