Regisztráció és bejelentkezés

A trafikrendszer hatása a dohányiparra egy választott vállalkozáson keresztül

Az állam 2012-ben egy új törvényt hozott a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorítására, és a dohánytermékek kiskereskedelmének szabályozására (2012. évi CXXXIV. törvény). A dohányterméket áruló kiskereskedelmek csak akkor folytathatták működésüket, ha pályázatot nyújtottak be, és megfeleltek a pályázati, illetve a jogszabály által támasztott követelménynek. A sikeres pályázók megnyithatták új üzleteiket, a Nemzeti Dohányboltokat. A dohányterméket forgalmazó kiskereskedelmi szereplők száma az új rendszer bevezetésének hatására drasztikusan lecsökkent, feltételezhető, hogy ez jelentősen kihat a nagyobb dohányipari vállalatok eredményére is. A változtatás alapvető társadalmi célja a fogyasztók (dohányzók) számának visszaszorítása volt, elsősorban a fiatalkorúak körében. A dolgozatomban a kitűzött társadalmi cél eredményességén túl a dohányiparra gyakorolt hatást vizsgálom. A trafikrendszer bevezetésének hatásait egy nagykereskedelemi tevékenységet folytató vállalat éves beszámolóinak elemzésével tárom fel.

szerző

  • Benda Katalin
    Gazdálkodási és menedzsment alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Karai Éva
    egyetemi docens, Pénzügyek Tanszék