Regisztráció és bejelentkezés

Kereskedelem és Fenntarthatóság - Előremutató stratégiák a számvitel nyelvén

A gazdasági válság több cég életében is végleg eldöntötte a kérdést: van-e létjogosultsága a piacon? Dolgozatomban két nemzetközi nagyvállalat, az Auchan és a Cora magyarországi leányvállalatainak példáján keresztül szeretném bemutatni, hogyan lehetett a fennmaradás vagy a felszámolás egyik kulcsmotívuma a környezettudatos szemlélet.

A számviteli elemzésen keresztül szeretném megmutatni, milyen pénzügyi előnyökkel járt a paradigmaváltás - amelyet az egyik cég sokkal inkább előtérbe helyezett, mint a másik. Egy ilyen döntés, amelyet manapság sokan pusztán divathóbortként emlegetnek, válság idején elegendő lehet ahhoz, hogy egy vállalat új erőt kapjon a növekedéshez. Ha pedig egy vállalat nem kockáztatja meg ezt a döntést, akkor ahogyan ez a dolgozatomból is kiderül, fenntartható fejlődési koncepció nélkül napjainkban szinte lehetetlen hosszú távon megmaradni a piacon.

A dolgozatban párhuzamosan vizsgálom a két vállalatot, szem előtt tartva azok eltérő méretét, feltárva eltérő stratégiáikat. A dolgozat következtetéseiben rávilágítok mindazokra a lépésekre, amelyek az egyik vállalatnál a bővítéshez, míg a másiknál a Magyarországról történő kivonuláshoz vezettek. Mindezeket pedig egy kulcsmotívum: a fenntartható fejlődés köré fűzöm fel, kísérletet téve arra, hogy bebizonyítsam, ez nem csak egy múló trend, hanem megfontolandó gazdasági szempont.

szerző

  • Varga Judit
    gazdálkodási és menedzsment
    alapszak

konzulens

  • Dr. Karai Éva
    egyetemi docens, Pénzügyek Tanszék