A globális és a magyar autóértékesítési trendek összehasonlítása a BMW Wallis Pest beszámolói alapján
Dolgozatom első részében a globális autópiac trendjeinek alakulását vizsgálom. Az értékesítés változása mellett a gyártásra is fordítok figyelmet. Az autóipar globális szinten is meghatározó iparág, amely folyamatosan változik. Újabb piacokat fedeznek fel, a vevőknek új igényei támadnak.
A globális trendek vizsgálata után az európai piacra fordítottam kiemelt figyelmet. Vannak olyan európai prémium márkák, amelyek a válság alatt is növekedni tudtak. Mi a titkuk ezeknek a márkáknak?
A globális és az európai piac vizsgálat után a magyar autóipar változásait figyelem meg. Hogyan alakult a márkakereskedések száma? Melyek itthon a kedvelt modellek?
Dolgozatom utolsó részében a BMW IFRS beszámolójában lévő adatok nagyvonalú vizsgálata után Magyarország legnagyobb BMW kereskedésének, a BMW Wallis Pestnek a beszámolóiból kiindulva elemzem a vagyoni szerkezet összetételét és változását, a jövedelmi és pénzügyi helyzet alakulását.
Dolgozatom utolsó részében következtetéseket vonok le arra vonatkozóan, hogy a BMW Wallis Pestnél az eladások alakulása Magyarországon követi-e a globális trendeket.
szerző
-
Maczali Klaudia
számvitel
mesterszak
konzulens
-
Szívós László
egyetemi tanársegéd, Pénzügyek Tanszék