A Toyota-módszer elmélete és gyakorlata
A méltán híressé vált Toyota Motor Corporation egykor Szövő- és Fonóvállalatként kezdte, ma már pedig a világ második legnagyobb autógyártójának címét birtokolja.
A Toyota sikereiben mindig is meghatározó szerepe volt az általuk kidolgozott (úgynevezett) Toyota-módszernek, amely mind mai napig meghatározza a vállalat működését. Kutatómunkám eredményeként, egy rövid történelmi áttekintés után, szeretném bemutatni ezen Toyota-módszer elméleti hátterét, amely hatása olyan további módszerek kialakulására adott lehetőséget mint a just-in-time vagy TPS.
Az elmélet rész mellett a Toyota-módszer gyakorlati alkalmazását is szeretném bemutatni, azaz hogy hogy konkrétan milyen lépések alkalmazásával kerülhet közelebb vállalatunk működése a Toyota-módszer által ideálisnak tartott állapothoz.
szerző
-
Sternád Anita
gazdálkodási és menedzsment
alapszak
konzulens
-
Dr. Laáb Ágnes
egyetemi docens, (külső)