Valóságos kontra Virtuális- Közösségépítő, kollaboratív tevékenységek szerepe korszerű elektronikus környezetben, különös tekintettel az informális tanulás támogatására
A konnektivista tanuláselméleti jegyeken alapuló szakmai közösségi oldalak többnyire bőséges információkat adnak a felhasználó személyéről, barátairól, érdeklődési köréről, tevékenységeiről, programjairól. Ezek mentén orientálódva könnyen megtalálhatóak a hasonló tevékenységet folytatók. A kapcsolat felvétele sem okoz különösebb nehézséget éppen a közös érdeklődés és a virtualitás miatt, mely lehetőséget ad a szöveges és fényképes, videó üzenetek közlésére, s a közösségi térből való időtől és helytől független módon történő kilépésre is.
A választott tudományos munka keretében a vizuális kultúra, kommunikáció mentén kialakuló közösségről, azokban létrehozott aktivitásról, azok alakításáról, alakíthatóságáról lesz szó.