Műszaki μTartalmak a μBiotechnológia oktatásában
Alapkérdés: meglévő tudásra épülő műszaki μTartalmak szerepe a mobil kommunikációs eszközök elterjedésének köszönhető új tanulási környezetben.
Kutatás módszertana: egyedi a biotechnológia speciális műszaki területére hivatkozva.
A kutatás célja: Az általános technikai tudásanyag bővítése.
Biotechnológiai üzemek és laboratóriumok.
Belsőépítészeti elvárások. Speciális elválasztó falak és nyílászárók. Eszközátadó és személyzeti átjáró zsiliprendszerek.
HVAC rendszerek (hűtés, fűtés és klimatizáció) szerepe a tisztaterek kialakításában és kiszolgálásában.
Energiaellátás. Tiszta- és/vagy biológiailag veszélyes terek, levegő, víz és gőzellátó rendszerei. Gyógyszeripari minőségű tisztavizet és tisztagőzt termelő ipari és laboratóriumi berendezések.
Eszköz- és terméksterilizáló ipari és laboratóriumi technológiák/berendezések.
Steril és/vagy biológiailag fertőzött környezet kialakításában használatos izolátor technológiák.
Monitorozó rendszerek. Részecske monitorozás. Páratartalom, hőmérséklet és nyomáskülönbség ellenőrzés.
szerző
-
Szommer Sándor
Tanár – mérnöktanár
mesterképzés (MA/MSc), levelező
konzulens
-
Dr. Molnár György
egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék