Környettudatos szemlélet kialakítása alternatív oktatási módszerekkel
A dolgozat célja korunk modern világához és életmódjához tudatosabban illeszkedő új szemléletbeli tendenciák és megoldások feltárása. Ennek keretében központi témája szakít azzal a divatos kijelentéssel, miszerint egy jobb világot kell hagynunk utódainkra. A legfontosabb, hogy jobb utódokat hagyjunk a földünkre, akik egy olyan oktatási rendszerben nőnek fel és nevelkednek, melyben megfelelő hangsúlyt kap a fenntarthatóság és a bioszféra megkímélése, mentesítve azt az elfogadhatatlan környezeti hatásoktól. Emellett a dolgozat azzal is kíván foglalkozni, hogyan kell változnia a pedagógusi szerepnek és az ehhez köthető tanítási módszereknek azzal a céllal, hogy egyes üzeneteket, gondolatokat sikeresen ültessen el a "Z" generációs nemzedék fejében olyan alternatív módszerekkel, mint a társtanítás módszere, a kooperatív tanulócsoportok, esettanulmányok értékelése, szimulációk és játékok lehetősége. Foglalkozik továbbá azzal is, mi a különbség környezetvédelem és környezettudatosság között, és hogyan tanítsuk a felnövekvő generációt a szélsőségek felé tendálás helyett a társadalmi optimum megtalálására.
szerző
-
Horváth Richárd
Környezetmérnöki alapképzési szak, nappali BSC
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Molnár György
egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék