Regisztráció és bejelentkezés

Környettudatos szemlélet kialakítása alternatív oktatási módszerekkel

A dolgozat célja korunk modern világához és életmódjához tudatosabban illeszkedő új szemléletbeli tendenciák és megoldások feltárása. Ennek keretében központi témája szakít azzal a divatos kijelentéssel, miszerint egy jobb világot kell hagynunk utódainkra. A legfontosabb, hogy jobb utódokat hagyjunk a földünkre, akik egy olyan oktatási rendszerben nőnek fel és nevelkednek, melyben megfelelő hangsúlyt kap a fenntarthatóság és a bioszféra megkímélése, mentesítve azt az elfogadhatatlan környezeti hatásoktól. Emellett a dolgozat azzal is kíván foglalkozni, hogyan kell változnia a pedagógusi szerepnek és az ehhez köthető tanítási módszereknek azzal a céllal, hogy egyes üzeneteket, gondolatokat sikeresen ültessen el a "Z" generációs nemzedék fejében olyan alternatív módszerekkel, mint a társtanítás módszere, a kooperatív tanulócsoportok, esettanulmányok értékelése, szimulációk és játékok lehetősége. Foglalkozik továbbá azzal is, mi a különbség környezetvédelem és környezettudatosság között, és hogyan tanítsuk a felnövekvő generációt a szélsőségek felé tendálás helyett a társadalmi optimum megtalálására.

szerző

  • Horváth Richárd
    Környezetmérnöki alapképzési szak, nappali BSC
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Molnár György
    egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék

helyezés

II. helyezett