A 3D nyomtatás, mint új lehetőség a hátrányos helyzetű fiatalokkal való foglalkozásban
A dolgozat szerzői egy általuk szervezett és vezetett projektet mutatnak be dolgozatukban, melynek keretében 3D tervezést és nyomtatást tanítanak gyermekotthonokban élő fiataloknak.
A dolgozat elkészítése során a szerzők nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy ne csak a konkrét projekt tevékenységeit mutassák be, hanem egy átfogó képet adhassanak annak hátteréről is. Ennek érdekében részletesen kitérnek a magyarországi gyermekotthonokban élő fiatalok helyzetére, jogszabályi hátterére és kihívásaikra, mellyel felnőtté válásuk során találkozhatnak. A hallgatók ismertetik a 3D nyomtatást, annak technológiai jelentőségeit, valamint a jövőben várható fejlődési irányát. Mindemellett példákat mutatnak rá, hogy a világban és hazánkban milyen kísérletek léteznek a 3D technológia és nyomtatás általános és középiskolás korú fiataloknak történő oktatásában.
A háttér bemutatása után részletesen leírják saját projektjüket. Kifejtik az általuk elért eredményeket, illetve nehézségeket amikkel a munkájuk folyamán találkoztak, a 3D nyomtatók építésétől kezdődően a fiatalok számára rendezett táborokon keresztül egészen napjainkig. A program sikerességének és újszerűségének köszönhetően a szerzők remélik, hogy jelen dolgozat biztos alapként szolgálhat mások számára akik hasonló projektbe szeretnének belekezdeni.
A dolgozatot a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem két járműmérnök, és az Eötvös Loránd Tudomány Egyetem egy pszichológia szakos hallgatója készítette.
szerzők
-
Baár Tamás
járműmérnöki
nappali -
Farkas Márton
járműmérnöki
nappali -
Zsigó Virág
alkalmazott közgazdaságtan
alapszak
konzulens
-
Dr. Benedek András
egyetemi tanár, Műszaki Pedagógia Tanszék