Regisztráció és bejelentkezés

Minőségmenedzsment szemlélet a turizmus –vendéglátás területén

Dolgozatomban a szolgáltatások egyik fontos területével a turizmus-vendéglátás minőségi kérdéseivel foglalkozom

A szolgáltatások minőségét a vevő egyéni tapasztalatai, szubjektív véleménye határozzák meg. A szolgáltatásminőségnek két dimenziója van. Az egyik a technikai minőség, mely azt fejezi ki, hogy a vevő mit kap a szolgáltatás során. A másik a funkcionális dimenzió, ami meg azt mutatja meg, hogy az adott szolgáltatásban hogyan részesült a fogyasztó.

A szolgáltatások egy népszerű ága a turizmus. A turizmus rendelkezik egy keresleti és egy kínálati elemekkel. Ezek megfelelő összhangja biztosítja a minőségi szolgáltatás nyújtását ebben a szektorban is.

Vizsgálataimat az adott szektor működésének négy területén végzem:

Elemzem a szállodák a szolgáltatásminőség fejlesztése érdekében alkalmazott vendég elégedettségi kérdőívek alkalmazásának tapasztalatait.

Vizsgálom a Magyar Turizmus Minőségi Díj szerepét, értékelési szempontjait és működését amelynek célja, hogy erősítsék a magyar turizmus versenyképességét és növeljék a turizmusból származó bevételeket.

A szálláshely-szolgáltatások minősítése során megkülönböztetünk szálláshelyet, szálláshely-szolgáltatást, szállodát, panziót, kempinget, üdülőházat, közösségi szálláshelyet, egyéb szálláshelyet és falusi szálláshelyet. A szállodák minőségével, minősítésével egyes európai országokban a Hotelstars Union foglalkozik. Értékelem a Hotelstars Union tanúsító védjegy szerepét a szállodai szolgáltatások piacán.

A HOTREC egy Európai uniós non-profit szövetség, mely a szállodák, éttermek, kávéházak és egyéb vendéglátó üzletek érdekeivel és védelmével foglalkozik. Elemzem a szervezet által megfogalmazott 21 pontot tartalmazó minősítési alapelvit.

szerző

  • Barlai Alexandra
    Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Topár József
    c.egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék