Regisztráció és bejelentkezés

Felsőoktatási szak minőség értékelési lehetőségei a műszaki menedzser szak példája alapján

A dolgozatom során összefoglalom és elemzem a magyar műszaki menedzser alap- és mesterképzési szak sajátosságait, eltéréseit.

Különböző értékelések, adatelemzések és interjúk alapján összehasonlításokat végzek a magyar felsőoktatási intézmények által oktatott műszaki menedzser szak minőségi jellemzőivel kapcsolatban. A külföldi egyetemeken folyó hasonló képzések felépítését és tapasztalatait összehasonlítom a hazai helyzettel, megerősítve e szak szerepének fontosságát a műszaki képzési területen.

Megvizsgálom a BME műszaki menedzser hallgatóinak és a szakot már elvégzetteknek a véleményét a szakról általánosságban, az egyetemen elsajátított tudásról és az elhelyezkedési lehetőségeikről. Bemutatom a diplomások kilátásait, végzés utáni lehetőségeiket, és kutatásokat végzek a szakkal kapcsolatban a BME állásbörzén.

Végül összegzem a főbb tapasztalatokat, problémákat, és javaslatokat teszek a képzés fejlesztésének lehetőségeire. Általános megállapításokat fogalmazok meg a szakok képzésének minőségi értékelésére az adott elemzések tapasztalatai alapján.

szerző

  • Surman Vivien
    Műszaki menedzser mesterszak MSc
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Dr. Topár József
    c.egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

II. helyezett