Felsőoktatási szak minőség értékelési lehetőségei a műszaki menedzser szak példája alapján
A dolgozatom során összefoglalom és elemzem a magyar műszaki menedzser alap- és mesterképzési szak sajátosságait, eltéréseit.
Különböző értékelések, adatelemzések és interjúk alapján összehasonlításokat végzek a magyar felsőoktatási intézmények által oktatott műszaki menedzser szak minőségi jellemzőivel kapcsolatban. A külföldi egyetemeken folyó hasonló képzések felépítését és tapasztalatait összehasonlítom a hazai helyzettel, megerősítve e szak szerepének fontosságát a műszaki képzési területen.
Megvizsgálom a BME műszaki menedzser hallgatóinak és a szakot már elvégzetteknek a véleményét a szakról általánosságban, az egyetemen elsajátított tudásról és az elhelyezkedési lehetőségeikről. Bemutatom a diplomások kilátásait, végzés utáni lehetőségeiket, és kutatásokat végzek a szakkal kapcsolatban a BME állásbörzén.
Végül összegzem a főbb tapasztalatokat, problémákat, és javaslatokat teszek a képzés fejlesztésének lehetőségeire. Általános megállapításokat fogalmazok meg a szakok képzésének minőségi értékelésére az adott elemzések tapasztalatai alapján.