Japán minőségkultúra hatása egy beszállító vállalat minőségmenedzsment rendszerére
TDK-dolgozatom témájaként egy magyar tulajdonú, ipari, gyártó vállalat és egy nemzetközi, mezőgazdasági gépeket gyártó cégcsoport évtizedek óta tartó, szoros partnerkapcsolatának változását vizsgálom minőségmenedzsment rendszer működése szempontjából. A nemzetközi vállalat tulajdonosi körében alapvető változás állt be, japán piacvezető cég felvásárolta az eddigi vevőt. Az új tulajdonos hatására a nyugat- európai partneren keresztül és közvetlenül is megjelennek a japán minőségmenedzsment és válallatvezetési elemek a beszállítói kapcsolatban.
Irodalmi források alapján elemzem az érintett vállalati és minőség kultúrában meglévő eltéréseket, a különböző minőségmenedzsment iskolák elveit, módszereit.
Gyakorlati megoldásokat dolgozok ki arra, hogy mit kell tennie a hazai környezetben működő vállalakozásnak annak érdekében, hogy megfeleljen az új követelményeknek. Külön elemzem a tanulási-fejlődési folyamat lépéseit és módszereit elsősorban az emberi erőforrások, a vállalati- és a minőség- kultúra formálásában.