Regisztráció és bejelentkezés

A modern marketingkommunikációs eszközök felhasználása korunk diákjainak munkavállalásának ösztönzésére.

Napjaink munkaerőpiacán meghatározó foglalkoztatási forma a diákmunka, amellyel mind a különböző vállalatok, mind pedig a nappali képzésben részt vevő munkavállalók előszeretettel élnek. Magyarországon 1992. óta az ilyen jellegű munkaerő toborzására és kölcsönzésére folyamatosan jelennek meg és működnek aktívan diák-munkaerő közvetítéssel foglalkozó cégek, másszóval iskolaszövetkezetek.

Budapesti és Pest megyei régióban jelenleg közel 50 hasonló profilú szervezet, működik, míg a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az elmúlt 10 évben közel a felére csökkent a felsőfokú nappali képzésben résztvevők száma országos szinten. A kereslet a diák munkaerő igénybe vételére azonban évről évre – a jelentkező munkaerő hiánynak és a kedvezőbb adózási lehetőségeknek köszönhetően- egyre nő, így az iskolaszövetkezetnek egyre élesedő versenyhelyzetben kell talpon maradnia és munkaerőt toboroznia.

A potenciális munkaerő nagyrésze már a Z-generáció tagjai közé tartozik, akik megszólítása, elérése érdekében, a generációra jellemző digitális technikához való viszonyulás sajátosságai és a kommunikációs formák és normák gyökeres megváltozása miatt, már jelentősen eltérő módszereket kell alkalmazni, mint pár évvel ezelőtt. Épp ezért az iskolaszövetkezetek számára egy új fajta, modern marketing stratégiát és ezzel együtt egy, a Z-generációhoz illeszkedő marketingkommunikációs eszköztárat kell kidolgoznia és megfelelő módon használnia a céljaik elérésének érdekében.

A dolgozatban egy budapesti közepes méretű iskolaszövetkezet példáján keresztül szeretném szemléltetni, lefutott vagy éppen még jelenleg is zajló kampányok közösségi mérőszámainak elemzésének segítségével azt, hogy a közösségi weben, mint marketing kommunikációs eszközön keresztül, milyen üzenetekkel és módszerekkel lehet elérni a Z-generációs fiatalokat, milyen egyedi követelmények, elvárások segítik vagy épp nehezítik meg ezt és mik azok a fő tényezők, amik köré egy diákmunka közvetítéssel foglalkozó szervezetnek a marketing-stratégiáját építenie kell, hogy versenyelőnyre tegyen szert konkurenseivel szemben.

szerző

  • Melis Kinga
    Műszaki menedzser alapszak BSc
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Kovács István
    mesteroktató, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék