Regisztráció és bejelentkezés

Számítógépes döntéstámogatási módszerek

Az egyre komplexebbé váló üzleti környezet és a kiélezett piaci verseny nagymértékben megnehezíti a problémás helyzetek felismerését és a megfelelő döntések meghozatalát.

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a vállalatok működésük során rengeteg strukturált és strukturálatlan adatot képesek előállítani, melyek tárolásáról gondoskodni kell. A nagy és komplex adathalmazok viszont csak akkor képviselnek értéket, ha egy szervezetnek meg van a képessége és kapacitása, hogy tudássá alakítsa át.

Ennek egyik elengedhetetlen feltétele egy jól működő adatinfrastruktúra kiépítése, mely magába foglalja azon diszruptív technológiákat és módszereket, melyek lehetővé teszik a nagymennyiségű és változatos adatok tárolását és feldolgozását.

Tudásalkalmazások segítségével az adatok a gyakorlatban is alkalmazható modellekké alakíthatók, melyek beépülnek a vállalati döntéshozatalba. Az adatelemzésen alapuló döntéseket általában akció követi: a vállalat kommunikál, üzenetet küld, ajánlatot tesz, további vizsgálatokat indít vagy esetleg kérelmet hagy jóvá. A

nagyméretű adatthalmazokból adatbányászat segítségével lehet a nyers adatokat tudássá alakítani, és mely segítségével:

- Az ügyfelekről és igényeikről átfogóbb kép kapható.

- Az ügyfelek jövőbeli viselkedése előrejelezhető.

- Az ügyfelek értéke meghatározható.

A cél, hogy olyan egyedi, innovatív tudást szerezzen egy szervezet, mely az iparági versenyelőnyt biztosít, továbbá megkülönbözteti a birtoklóját a többi versenytárstól.

Dolgozatom során a vállalati döntések elemzésén, a Big Data technológiákon és az adatbányászaton keresztül vizsgálom meg, hogy a nyers adatok hogyan alakíthatók át üzleti haszonná.

szerző

  • Molnár Bence
    Gazdálkodási és menedzsment alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Kalló Noémi
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

I. helyezett