Regisztráció és bejelentkezés

Használtruha kereskedés marketing szempontú vizsgálata, új marketing stratégia kiépítése

A dolgozat tárgya egy használtruha kereskedés piaci helyzetének meghatározása és új stratégiai irányvonal bemutatása. A vállalkozás négy üzletből áll és több mint 20 éves fennállása során nem rendelkezett egyértelműen meghatározott marketing menedzsmenttel. A dolgozat célja ennek kialakítása a megvalósításig: a cél a piacvizsgálat, stratégia alkotás és a marketing mix kialakítása.

A kereskedés új arculatának és belső kialakításának a filozófiája, hogy az üzlet, mint csomagolás és szolgáltatás jelenjen meg a vevők számára. Továbbá a vevők úgy tekintsenek a kereskedésre, mint egy márkára. A dolgozat során definiálandó ennek a márkának a márkastratégiája és márka identitása.

Az üzletek marketing menedzsmentjének kialakításához szükséges marketing koncepció kialakítása és piaci vizsgálatok elvégzése is, mégpedig a vevői szükségletek, keresletek, igények és a célpiac meghatározása mellett. A dolgozatban megállapításra kerül a piaci helyzet és piaci szerkezet meghatározása és a piac szegmentálása. A meghatározott új célpiachoz való alkalmazkodással szükséges a kereskedés vevőorientációs gondolkodásának módosítása is, továbbá az alkalmazott marketing-mix eszközök jelenlegi belső arányainak meghatározása és optimalizálása.

A piaci helyzet meghatározásához elengedhetetlen a vállalat makro és mikro környezetének meghatározása, illetve a jelenlegi ügyfélkör demográfiai eloszlásának ismerete. A dolgozat választ kíván adni továbbá a jelenlegi és potenciális keresletre, illetve javaslatot kíván tenni az üzlet definiált stratégiájának megfelelő marketing kommunikációs csatornára és vásárlásösztönzési eszközökre.

szerző

  • Pleibeisz Alex
    Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék