Úton az adatvezérelt impulzusvásárlások felé
A regisztrálni kívánt TDK dolgozat az innovatív fizetési megoldások témaköréből indul és azzal a jelenséggel kíván foglalkozni, mely a napjainkban képződő hatalmas adattömegek felhasználása révén alakítja gazdasági folyamatainkat, valamint a fogyasztók viselkedését.
Manapság negyedik ipari forradalom néven emlegetik a big data jelenség és az IoT eszközök megjelenését, melyek új távlatokat nyitnak minden egyes iparágban.
Dolgozatomban az elektronikus kereskedelem, azon belül is a mobiltelefonon keresztül bonyolított tranzakciók jellegére szeretnék figyelmet fordítani, bemutatva, hogy milyen meglévő lehetőségeink vannak a fogyasztók célzott megszólítására, ily módon vásárlási szokásaik direkt befolyásolására és egy olyasfajta impulzusvásárlás kiváltására, mely adott esetben irracionálisnak is tűnhetne, viszont mögötte nagyon komoly adatstrukturálási és adatfelhasználási algoritmusok húzódnak meg.
A Google, napjaink egyik leginnovatívabb válalata az elmúlt években kezdte el használni a mikromomentumok fogalmát, melyet több csoportra bont. Ezt a szemléletmódot kívánom megvizsgálni az m-commerce (mobiltelefonos kereskedelem) vetületében, bemutatva a jövőben felerősödő adatvezérelt impulzusvásárlások folyamatát és a benne rejlő lehetőségeket.
szerző
-
Benyák Dóra
Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Danyi Pal
egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék