Az MTVA változásmenedzsment szempontú vizsgálata – A közmédia rendszer átalakulása Magyarországon
A magyarországi közszolgálati médiavállalatban (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, röviden: MTVA) az elmúlt években végbement változásokat elsősorban a változásmenedzsment szempontjából, másodsorban pedig azoknak a gyakorlati tartalomszolgáltatásra kifejtett pozitív, illetve negatív hatásainak tükrében vizsgálom.
2011-ben Magyarországon az összes közszolgálati médiavállalatot egy nagy állami szervezetben tömörítették össze, mely a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap nevet kapta. Az MTVA az egykori Magyar Televízió, Magyar Rádió, Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda munkáját hivatott összehangolni. A négy részvénytársaság 2015. június 30-án megszűnt, és a Duna Médiaszolgáltató Zrt. néven működik tovább, mely a hivatalos jogutódja a négy korábbi vállalatnak. A hazai médiapiacon jelentős szerepet játszanak a közszolgálati médiavállalat televíziós és rádiós csatornái. Az elmúlt évek jelentős, mélyreható változásainak, átalakításainak köszönhetően több tematikus csatornát hoztak létre, alakítottak ki, mellyel igyekeznek a társadalom összes rétegét lefedni, és céljuk mindenkit első kézből informálni.
A munkám folyamán több, a változásmenedzsment által ajánlott modell (pl. McKinsey 7S, illetve az ECO-modell) alapján elemeztem a változtatások sikerességét. A kérdőíves kutatásom során sikerült megtudnom, hogy milyen magának a vállalatnak a felépítése, illetve, hogy hogyan sikerült az elmúlt idők változtatásait sikeresen menedzselni.
szerző
-
Madura Máté János
Műszaki menedzser alapszak BSc
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Pádár Katalin
egyetemi tanársegéd, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék