Regisztráció és bejelentkezés

A ruhaipar digitális forradalma

A dolgozatom témájául az online értékesítést választottam, különös koncentrálva a ruhaipari termékek eladási problémáira. A jelenkorunk legújabb értékesítési felülete a webshop lett, ahol a vásárlás megkönnyítése és kényelmesebbé tétele a fő cél, ugyanakkor a könnyebbségek mellett számos problémával is találkozhatunk, pl.: sokkal nehezebbé vált a megfelelő darab kiválasztása, mert nem eldönthető a termékek megfelelősége.

A dolgozatomban megoldást keresek az említett problémára illetve felvezetem ennek a profitáló üzleti rendszerbe történő beillesztését és ennek lehetőségeit, innovációs mivoltát és további fejlesztési kilátásait.

A bevezetés során megismerkedtünk a jelenlegi értékesítési formákkal a ruhaiparban. Az első fejezetben bemutatásra kerülnek a ruhaipar alapfogalmai, betekintést nyertünk a tervezési folyamatok évszázadokon átívelő változásaiba. Az ezt követő fejezetben megismerkedtünk a szolgáltatás alapvető paramétereivel, hogyan is épülne fel a rendszer. A továbbiakban felvázoltam a jelenlegi piaci helyzetet, először a hagyományos értékesítési formákat, majd onnan továbblépve a mostani webshop-os megoldásokra. Lehetőségem adódott több olyan felmérés készítésére is amelyek segítségével megismerhettem, az online fogyasztók igényeit, illetve azt, hogy milyen elvárásokat támasztanának egy lehetséges 3D modellező megoldás felé. A további lehetőségek között látom, egy külön site létrehozását, ahol esélyt kapnának a magyar ruhatervezők, hogy könnyebben értékesíthessék a termékeiket. Ezen kívül jelentős faktor a különböző ruhaipari cégek megjelenése az olyan felhasználók webfelületén, akik nem vásárolnak, csak érdeklődnek a program lehetőségei iránt.

Alapvetően a profit a szoftver licensz alapú értékesítéséből, és az által eladott termékek árának valahány százalékos részesedéséből alakulna ki. Emellett a további fejlesztések lehetőséget biztosítsanak további bevételekre, többek között a magyar ruhatervezők által szintén az eladott termékek árának százalékos részesedéséből és esetlegesen egy saját ruhamárka kialakítása is jelentős profithoz juttatná a céget.

szerzők

  • Szabó Ádám
    műszaki menedzser
    mesterszak
  • Lugasi Zoltán
    műszaki menedzser
    mesterszak

konzulensek

  • Balássy György
    tanszéki mérnök, Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék
  • Dr. Vecsenyi János
    Professor Emeritus, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék