A ruhaipar digitális forradalma
A dolgozatom témájául az online értékesítést választottam, különös koncentrálva a ruhaipari termékek eladási problémáira. A jelenkorunk legújabb értékesítési felülete a webshop lett, ahol a vásárlás megkönnyítése és kényelmesebbé tétele a fő cél, ugyanakkor a könnyebbségek mellett számos problémával is találkozhatunk, pl.: sokkal nehezebbé vált a megfelelő darab kiválasztása, mert nem eldönthető a termékek megfelelősége.
A dolgozatomban megoldást keresek az említett problémára illetve felvezetem ennek a profitáló üzleti rendszerbe történő beillesztését és ennek lehetőségeit, innovációs mivoltát és további fejlesztési kilátásait.
A bevezetés során megismerkedtünk a jelenlegi értékesítési formákkal a ruhaiparban. Az első fejezetben bemutatásra kerülnek a ruhaipar alapfogalmai, betekintést nyertünk a tervezési folyamatok évszázadokon átívelő változásaiba. Az ezt követő fejezetben megismerkedtünk a szolgáltatás alapvető paramétereivel, hogyan is épülne fel a rendszer. A továbbiakban felvázoltam a jelenlegi piaci helyzetet, először a hagyományos értékesítési formákat, majd onnan továbblépve a mostani webshop-os megoldásokra. Lehetőségem adódott több olyan felmérés készítésére is amelyek segítségével megismerhettem, az online fogyasztók igényeit, illetve azt, hogy milyen elvárásokat támasztanának egy lehetséges 3D modellező megoldás felé. A további lehetőségek között látom, egy külön site létrehozását, ahol esélyt kapnának a magyar ruhatervezők, hogy könnyebben értékesíthessék a termékeiket. Ezen kívül jelentős faktor a különböző ruhaipari cégek megjelenése az olyan felhasználók webfelületén, akik nem vásárolnak, csak érdeklődnek a program lehetőségei iránt.
Alapvetően a profit a szoftver licensz alapú értékesítéséből, és az által eladott termékek árának valahány százalékos részesedéséből alakulna ki. Emellett a további fejlesztések lehetőséget biztosítsanak további bevételekre, többek között a magyar ruhatervezők által szintén az eladott termékek árának százalékos részesedéséből és esetlegesen egy saját ruhamárka kialakítása is jelentős profithoz juttatná a céget.
szerzők
-
Szabó Ádám
műszaki menedzser
mesterszak -
Lugasi Zoltán
műszaki menedzser
mesterszak
konzulensek
-
Balássy György
tanszéki mérnök, Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék -
Dr. Vecsenyi János
Professor Emeritus, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék