Az autóipari piacban rejlő lehetőségek elemzése egy japán vállalkozás szemszögéből
Az elmúlt években fordult figyelmem az autóipar és annak beszállítói körére vonatkozó minőségmenedzsment rendszerek felé. Kutatásaim alapját képezi ez a téma.
A dolgozat során áttekintem azt a folyamatot, hogyan gyűrűzött be a világválság Magyarországra és ez milyen következményekkel járt. Illetve bemutatom azt is, hogy miért látta és látja még napjainkban is a magyar kormány a kiutat az autóiparban, és annak eredményességében.
Először megvizsgálom a régió egészét. A felhasznált szakirodalom elemzése alapján arra a megállapításra jutottam, hogy Kelet-Közép-Európa exportorientált termelőhelye a transznacionális vállalatoknak és legerősebb kapcsolata Németországhoz fűzi. Bár rengeteget fejlődött ez a térség az utóbbi évtizedben, továbbra sem tekinthető autóipari körzetnek nemzetközi szinten. Ezt követően ez eddigi eredményekből kiemelem Magyarországot és adottságait, majd elemzem ezeket és előrejelzéseket teszek a jövőre nézve.
Ezután megjelenítem, milyen különbségek vannak a japán és az európai mentalitás és munkakultúra között, és hogy ezek hogyan jelennek meg az autóiparban, hogyan hatnak a minőségmenedzsmentre ebben az iparágban. Kiemelek és bemutatok egy japán céget, a TS TECH-et - melynek egy magyar leányvállalata szeptemberben gyártotta le első mintáit - majd itt egy TS 16949-es tanúsítvány megszerzési folyamatának bemutatásával bizonyítom az előbb említett két felfogás különbségét. Először definiálom magát a TS 16949-et, utána pedig leírom, hogyan milyen nehézségek akadhatnak a tanúsítvány elveinek és követelményeinek integrálása során.