Regisztráció és bejelentkezés

A vevőgondozási rendszer minőségalapú fejlesztése

A minőségmenedzsment szerepe már minden iparágban fontossá és elengedhetetlenné vált. Számos cél elérése érdekében támaszkodnak a vállalatok a minőségmenedzsment rendszerre és a módszerekre.

Az élelmiszeriparban számos kritikus pont jelenik meg, melyekre kiemelten figyelni kell. Mint minden szervezetnél, itt is a tevékenységre specializált szabványok kell alkalmazni, illetve annak megfelelően kell a gyártási folyamat fókuszpontjai, ellenőrzési pontjait is megállapítani.

A Danone Kft.-nél minőségért felelős osztályok munkája kiemelkedően fontos azért, hogy a fogyasztó igényeinek megfelelő terméket állítsanak elő. Kiemelkedően lényeges elem a folyamatos auditálás, illetve a folyamatonkénti speciális elemek elkülönítése is.

A vevőgondozás egyik fő eleme az infóvonal és annak kezelése. A Danone vállalat nagy figyelmet fordít arra, hogy megfelelő legyen ezen tevékenység koordinálása, illetve, hogy minden ehhez kapcsolódó eljárás pontosan definiált legyen.

A reklamációs eljárás minőségmenedzsment szempontból az egyik legfontosabb feladat. Ebben az esetben is fontos a jól kialakított rendszer a feldolgozáshoz, illetve a kommunikáció.

Azonban az infóvonal fejlesztése még jobban segítené a vevői megelégedést, ezért ennek a lehetőségére készítettem egy megvalósíthatósági elemzést. Ehhez felhasználtam kérdőívet előzetes igény és ismeret felmérésére, illetve más vállalatok példáját is felhasználtam a konklúzióhoz. A vevőgondozás fejlesztése számos negatív észrevétel beérkezését gátolná meg, illetve motiválná a fogyasztókat arra, hogy többféle terméket is kipróbáljanak, vagy szívesebben osszák meg olyan tapasztalatukat a vállalattal, mely segítné az ott dolgozók munkáját. Ez hozzásegítené a vállalat munkatársait ahhoz, hogy még hatékonyabban előállított, még inkább a vevői igényeknek megfelelő termékeket találjanak a polcokon.

A megvalósítás menetét egy pár hónap alatt megvalósuló projekttervezetként készítettem el, mely már egy kész tervnek tekinthető a lebonyolításhoz, az esetleges fejlesztés véghezviteléhez.

szerző

  • Könyves Melinda
    műszaki menedzser
    mesterszak

konzulens

  • Dr. Topár József
    c.egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

I. helyezett