iSTYLE Hungary és a fluktuáció mint menedzsmentprobléma: Kész a szervezet a változásra?
A dolgozat az iSTYLE Hungary példáján keresztül azokat a problémákat vizsgálta, amelyek egy szervezetnél felmerülhetnek a nem megfelelő menedzsmentnek köszönhetően, különös tekintettel a fluktuációra mint menedzsmentproblémára – hiszen ezt számos tényező befolyásolhatja. Munkám továbbá arra is választ keresett, hogy a szervezet készen áll-e a szükséges változásra, változtatásra.
Az iSTYLE Hungary egy középvállalat – átlagosan 60 alkalmazottal és 7 budapesti üzlettel –, mely része a libanoni Midis Groupnak. Szervezeti felépítése viszonylag lapos: egy ügyvezető és egy cégvezető alatt, 4 osztályt alakítottak ki. Minden üzlet rendelkezik egy boltvezetővel és 4-5 értékesítővel, akik a cég bevételeit generálják.
Kutatásom fő kérdése az volt, hogy mely tényezők a legmeghatározóbbak a problémával – az értékesítők körében tapasztalható magas fluktuációval – kapcsolatban, illetve milyen változások lennének szükségesek a „rend” helyreállításához.
Kutatási kérdéseimre a válaszokat alapvetően szekunder és primer (pl. kérdőív, személyes interjú) forrásokból gyűjtöttem, amelyek segítségével megállapítottam, hogy a vállalat fő problémája valóban az értékesítők fluktuációja, melyhez nagyban hozzájárul a motiváció hiánya, a gyenge szervezeti kultúra, korlátozott lehetőségek a személyes fejlődésre és a munkavállalókban felmerülő magas elvárások a márkával kapcsolatban.
A szervezet felső szintű menedzsmentjében egyelőre nincs meg a hajlandóság és a képesség a változtatásra. Ahhoz, hogy a szervezet kész legyen a változásra, a csúcsmenedzsmentnek kezdeményezőbbnek kellene lennie, hogy kialakulhasson bizalom, őszinteség és átláthatóság légköre.
szerző
-
Széll Anna Dorka
Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Pádár Katalin
egyetemi tanársegéd, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék