Regisztráció és bejelentkezés

Iskolaszövetkezetek szerepe a hallgatók szakmai felkészítésében

Dolgozatomban vizsgálom az iskolaszövetkezetek, mint közvetítő szervezetek szerepét és jelentőségét a gyakornoki helyek és a gyakornokok kiválasztásában.

Hazánkban egyre több felsőoktatási intézmény köti szakmai gyakorlat elvégzéséhez a diplomamegszerzését. Ennek célja, hogy a hallgatók betekintést nyerjenek a munka világába, tapasztalatot gyűjtsenek szakmájukban. Ezzel egyidejűleg a munkaerőpiac elvárásai is változtak a pályakezdőkkel szemben. Számos vállalat előnyben részesíti azokat pályakezdő fiatalokat, akik a munkába állás előtt gyakorlati tapasztalatokkal rendelkeznek,annak ellenére, hogy nemrég szerezték meg diplomájukat.

Ennek a láncolatnak új szereplői az Iskolaszövetkezetek. Egyrészt összegyűjtik a hallgatók számára a gyakornoki lehetőségeket, másrészt - igény szerint - előválogatást nyújtanak a vállalatok számára, akik gyakornokot keresnek. Gyakran előfordul, hogy a gyakornokokból később főállású munkavállalók lesznek.

Hallgatók véleményei alapján az a feltevésem, hogy karrierjük szempontjából többségében hasznosnak ítélik meg a gyakornoki programokat. Kérdőív segítségével felmérem, hogy a hallgatók milyen arányban keresnek szakmai diákmunkát iskolaszövetkezeten keresztül, és mi a véleményük a szövetkezetek ez irányú tevékenységéről.

Interjúkat készítek az iskolaszövetkezetekkel, hogy feltárjam, milyen módon szervezik a gyakornoki munkát, van-e eltérés az „általános” és a„szakmai” diákmunka között, ill. végeznek-e előszűrést a kiközvetített hallgatók körében, továbbá, hogyan segítik a felek egymásra találását.

Vizsgálom a vállalatok oldalát is, hogy előnyösebb-e iskolaszövetkezeteken keresztül foglalkoztatniuk a hallgatókat, mint más alkalmazási forma szerint

Célom, hogy szakirodalmi és primer kutatás segítségével átfogó képet kapjak a pályakezdőkkel kapcsolatos változásokról és az iskolaszövetkezetek hatékonyságáról a hallgatók gyakorlati tapasztalatszerzésének elősegítésében.

szerző

  • Varnyu Ildikó
    Vezetés és szervezés MSc
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Dr. Gyökér Irén
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést