Regisztráció és bejelentkezés

LEGO vállalat és marketingtevékenységének elemzése: A film- és mozi témájú LEGO termékek elemzése marketing megközelítésben

Dolgozatomban a filmes merchandising vevőkre gyakorolt benyomásait vizsgálom a film- és mozi témájú LEGO játékkészletek alapján. A Dániából induló, kezdetben fa játékokat gyártó LEGO különleges megjelenésű és forradalmian új ötletű műanyag építőkockáival szinte az egész világot meghódította. Több mint 130 ország piacán csaknem élen jár a játékipar területén, jelenleg négy országban gyártja termékeit. Napjainkban világszerte szinte mindenki ismeri a LEGO építőkockákat, generációk nőttek fel rajta, és a mai napig szívesen játszanak vele. Számos filmstúdióval kötött licenszszerződéseinek köszönhetően a legtöbb népszerű filmhez és sorozathoz készült LEGO termék, amelyet a rajongók előszeretettel vásárolnak meg. Dolgozatom célja, hogy megismertessem a kutatásom által a fogyasztói igényeket és véleményeket, valamint a LEGO fenntartható versenyelőnyét biztosító értékteremtéséhez alapvetően szükséges marketing- és gazdasági tevékenységeket. A LEGO fenntartható piaci sikerének feltétele, hogy olyan döntéseket hozzanak, amelyek a külső környezet gyors változásaihoz optimális értékteremtő terméket hozzanak létre a fogyasztói csoportok számára. Olyan LEGO termékeket fogok vizsgálni marketingstratégiai szempontokból, amelyek egy adott mozifilmhez, rajzfilmhez, vagy sorozathoz kapcsolódnak. Célom továbbá, hogy a választott témámat makro- és mikrokörnyezeti elemzéssel mutassam be. Ennek megvalósítása érdekében SWOT elemzést, STEEP, illetve Porter 5 erő modellt alkalmazok a vállalat elemzéséhez. Termék- és márkamenedzsment, innovációmarketing eszközök és a filmes merchandising témakörökben szakirodalmi feltárást végzek. Végül egy saját kérdőíves kutatás keretében vizsgálom a környezetemben lévő különböző korosztályú személyek márkaattitűdjét a témával kapcsolatban. A kérdőív mellett személyes interjúkon keresztül is megkérdeztem olyan személyeket, akik érintettségük okán a LEGO vásárlók, vagy felhasználók körébe tartoznak. Az interjúban a marketingetika és a jogi szabályozások szemszögéből teszem fel a kérdéseimet.

szerző

  • Szűcs Bernadett Enikő
    Műszaki menedzser alapszak BSc
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

III. helyezett