Regisztráció és bejelentkezés

Online marketing eszközök a kézműves sörök versenyében

Kutatásom a napjainkban egyre szélesebb körben alkalmazott online marketing eszközök vizsgálatáról és gyakorlati alkalmazásáról szól. A 2000-es évektől kezdődően jelentős áttörést értek el a digitális marketingben, kezdve a piackutatásokkal, az e-mail marketingen keresztül a közösségi oldalakon át. Másfél évtized alatt ez a szegmens jelentős fejlődésen ment keresztül, és lassanként kezdi kiszorítani a hagyományos eszközöket a stratégiákból.

Dolgozatomban először tehát definiálom a fontosabb tényezőket, amelyek az online marketing eszközök elterjedéséhez vezettek, majd ezek gyakorlati alkalmazását vizsgálom a kis- és középvállalkozásoknál. Elemzem a telekommunikációs piac, a digitális társadalom fejlettségét Magyarországon, majd pedig megvizsgálom az online marketing eszközök elterjedtségét, hatékonyságát. Definiálom, milyen eszközök állnak a KKV-k rendelkezésére ahhoz, hogy marketing stratégiájukat egy magasabb szintre emelhessék. A főbb eszközök, amelyeket figyelembe veszek a keresőoptimalizálás, a közösségi oldalakon keresztüli marketing, a tartalommarketing, az e-mail marketing és a mobil eszközökön keresztüli marketing.

Az eszközök gyakorlati alkalmazhatóságához egy kézműves söröket forgalmazó kisvállalat online marketing stratégiáját elemzem. A kiválasztott cég A kézműves Seres, egy startup vállalkozás, amely különleges sörök forgalmazásával foglalkozik miskolci üzletében.

A vállalkozás környezetének megismeréséhez elemzem a magyar sörök és kézműves sörök iparágát, hogy felmérjem az adott értékesítési lehetőségeket és a kézműves sörök piaci részesedését. Mélyinterjúk segítségével megvizsgálom, hogy jelenleg milyen online stratégiát alkalmaznak, majd pedig kérdőívezéssel felmérem a mostani fogyasztói szokásokat az iparágban.

Ezek után megvizsgálom, hogy a marketing stratégia és a bevételek között milyen kapcsolat áll fenn, valamint javaslatot teszek az online marketing általi fogyasztói bázis és ez által bevétel növelésére. A dolgozat végén összefoglalom kutatási eredményeimet és megvizsgálom, hogy a kutatás elején felállított hipotéziseim helytállóak-e.

szerző

  • Ficzere Balázs Zsolt
    Pénzügy MSc
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Kovács István
    mesteroktató, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

III. helyezett