Regisztráció és bejelentkezés

Mobil applikáció felhasználói körének bővítése új célcsoport bevezetésével

Dolgozatom témájához az ötletet két tényező adta. Az egyik, hogy manapság - a saját környezetemet megfigyelve - egyre többször tapasztalom, hogy az emberek a mobiltelefonjaikkal „össze vannak nőve”. Az internetezők 56%-a rendelkezett okostelefonnal 2013-ban, a felmérésben megkérdezettek 89%-a használt rendszeresen általa letöltött applikációkat. A fizetős appok is fokozatosan terjednek: a felmérésben a résztvevők 19%-a fizetett már ilyenért, 12%-uk pedig több alkalommal is. A másik tényező pedig, hogy az utóbbi időben számos cikk jelent meg arról, hogy a mobilinternettel rendelkező eszközök, és ezen belül különösen az okostelefonok ugrásszerű elterjedése az online marketing területén egy új korszak kialakulását jelenti. Szakemberek egy része a marketing jövőjének tekintik a mobilmarketingen belüli új lehetőségeket. Úgy vélem sok, itthon még kihasználatlan lehetőség rejlik a marketingkommunikációs-szakemberek számára az okostelefon, mint médium alkalmazásában.

A mobil marketing elemzéséhez egy magyar startupot választottam, a Pocket Guide-ot, ami egy hangnavigációs városnéző alkalmazás, ami mára a 4 millió feletti felhasználóval a kategóriájának vezető applikációja. Azért okostelefon alkalmazást választottam, mivel megfigyelhető egy érdekes kettősség, hogy az applikáció egyben termék és kommunikációs csatorna is.

A tanult modellek segítségével - a már említett vállalaton - makro- és mikrokörnyezet elemzést, valamint versenytárs- és helyzetelemzést végzek. Ezek után ismertetem az általuk alkalmazott marketing stratégiát és marketing mixet. A Pocket Guide az elmúlt időszakban célja ként tűzte ki, hogy bővíti a felhasználók körét azáltal, hogy bevezet egy új felhasználói szegmenst, a lokálokat. Kutatásom során így arra kerestem a választ, hogy itthon a fiatalok körében mekkora az igény egy ilyen szolgáltatásra, új applikációkról milyen formában szereznek tudomást, milyenek a mobil alkalmazás használati szokásaik. A kutatás során szekunder információkból indulok ki, majd online kérdőív és mélyinterjúk segítségével mérem fel a célcsoport igényeit és jellemzőit.

Elemzéseim és kutatásaim alapján, végezetül szeretnék előrelépési lehetőségeket felvázolni a kommunikációban, amivel az általam elemzett generációt az adott termékkel el lehet érni.

szerző

  • Kolumban Katalin
    Gazdálkodási és menedzsment alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Magyar Mária
    tanársegéd, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

II. helyezett