Az FMCG termékek értékesítésében rejlő innovációs lehetőségek, az élelmiszer kereskedelem jövője.
A TDK munkám célja jobban megvizsgálni a Projektfeladat I. során elkezdett témát, az FMCG termékek disztribúcióját és az abban rejlő innovációs lehetőségeket.
Az elméleti bevezetőben ismertetem a dolgozatom szempontjából releváns tárgyi tudást, amely ismerete elengedhetetlen a kutatásom szempontjából.
Olyan különböző innovatív próbálkozások mentén építettem fel a dolgozatomat, mint a rohamosan terjedő „önkiszolgáló pénztárak”, vagy az élelmiszerek házhozszállításával foglalkozó kereskedelmi vállalatok.
Az iparágra jellemző környezeti elemeket egy STEEP, egy Porter 5 erő, illetve egy SWOT elemzés segítségével elemeztem.
Dolgozatom részét képezi egy kvantitatív kérdőíves felmérés, valamint egy két különböző kultúrából származó családot összehasonlító interjú, amikben arra kerestem a választ, hogy miképpen viszonyulnak az emberek egy olyan tradicionális ágazat innovatív fellépéséhez, mint az élelmiszer kereskedelem és hogy milyen jövőt képzelnek el ennek az ágazatnak.
szerző
-
Molnár Dávid
Gazdálkodási és menedzsment alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Kovács István
mesteroktató, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék