Regisztráció és bejelentkezés

Vállalati stratégia elemzés és modellezés egy játékkártyát gyártó vállalat példáján keresztül

Dolgozatom célja volt egy olyan vállalati stratégiai modell megalkotása, melynek segítségével egy választott vállalat stratégiáját, annak hosszú- és rövid távú céljait, ezek megvalósulásának módjait, valamint az ezekre ható egyéb piaci tényezőket ábrázolni lehet. A modell megalkotásához példaként a hazai játékkártyák piacáról egy piacvezető vállalatot választottam és elemeztem. A vállalati stratégiai modell elkészítéséhez primer és szekunder információkat gyűjtöttem mind a játékkártya piacáról, mind a vállalatról. Elemeztem a vállalat makro- és mikrokörnyezetét, mely alapján elvégeztem a vállalat SWOT elemzését. Vizsgáltam az alkalmazott vállalati stratégiákat (STP) és a marketingmix elemeket, felmértem a piacpotenciált és meghatároztam a vállalat penetrációs szintjét. A kutatómunkám során megszerzett információk rendszerezése és a különböző – piacot és vállalatot befolyásoló – tényezők egymáshoz kapcsolódó pontjainak feltárása után az eredményeimet egy úgynevezett stratégiai modellben ábrázoltam. Több potenciális modellt megvizsgáltam, melyekkel tanulmányaim során találkoztam. A megvizsgált ábrázolási technikák közül a stratégiapiramis bizonyult alkalmas modellnek a vállalat jövőbeli céljainak ábrázolására. A stratégiai térkép elkészítése során megtanulhattam, hogy mennyire összetett folyamat egy vállalat stratégiai lehetőségeinek kidolgozása, mennyire részletes kutatómunkát igényel, hogy feltárjuk a különböző makro- és mikrokörnyezeti tényezők hatásait. Láthattam, hogy egy vállalat termék-, ár-, értékesítés- és kommunikációs politikája mennyire sokszínű és szerteágazó, hogy egy-egy döntés során milyen nehéz az összes tényezőt, valamint azok hatásait figyelembe venni.

szerző

  • Bakó Ágnes Luca
    gazdálkodási és menedzsment
    alapszak

konzulens

  • Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

I. helyezett