Regisztráció és bejelentkezés

Új termék életgörbéjének meghatározása Cohen módszer segítségével

Egy termék marketingstratégiájának meghatározásában és jövőbeli termékpolitikájának kialakításában fontos szerepet játszik az adott termék életgörbéjének ismerete. Ennek általános alakja sok esetben helytálló, azonban nem mindig igaz, az általánostól eltérő számos más alakja is létezhet. Az egyik legnehezebb termékmenedzseri feladat a termék jövőbeli életútjának meghatározása. E problémára kívánok megoldást nyújtani az ún. Cohen módszer felhasználásával és konkrét példával bemutatni a módszer alkalmazhatóságát, valamint annak korlátait. Az ipari példa egy kiválasztott irodai forgószék termékéletciklusának meghatározása.

Kutatásom során megvizsgálom a kiválasztott vállalatot és termékét, valamint a versenytársait és azok hasonló termékeit. A feladat során elemzésre kerül a kiválasztott vállalat makro- és mikrokörnyezete, valamint a vizsgált termékének eddigi életciklusa. Feldolgozom egy kapcsolódó termék életciklusával kapcsolatos korábbi információit. Továbbá vizsgálom a versenytársak piaci részesedésének és erősségeinek legutóbbi trendjeit, valamint termékeik minőségi és teljesítmény jelzőit. A gyűjtött információk alapján felrajzolom a választott termék várható életciklus-görbéjét. A vállalati és versenytárs információk forgószéket gyártó hazai vállalatokkal készített mélyinterjúkból származnak.

szerző

  • Nagy Ágnes
    gépészmérnöki
    nappali alapszak

konzulens

  • Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést