Regisztráció és bejelentkezés

Könyv és film: együtt, egymásért

Manapság egyre kevesebbet hallani könyvekről. Néha-néha felröppen a hír egy-egy könyvről, de azok is gyakran a mozi, azaz a filmek útján. Az elmúlt 10 évben ilyen volt a Gyűrűk Ura trilógia, a Harry Potter sorozat, a Twilight. Szerencsére ezeknek a filmeknek a megjelenése elősegítette a könyvek sikerét is, melynek köszönhetően az olvasás újra divatba jött a fiatalok körében is. Pontosan ez a jelenség keltette fel a figyelmemet és gondolkoztatott el, hogy ennek mi lehet a hátterében. Mi alapján dől el, hogy egy könyvet mozivásznon is láthatunk vagy sem? A világirodalom legszebbjeit mennyire ismernénk a filmes változatok nélkül? Hogyan hat az eladásra mind a könyv, mind a film esetében, hogy az adaptáció is létezik? Többek között ezek a kérdések azok, amelyekre választ szerettem volna kapni kutatásom során.

Dolgozatom témája a könyvpiac marketingkommunikációs eszközeinek ismertetése, melyben kitérek annak egyik sajátos formájára, a könyvadaptációra. Legfőbb célom kutatásommal, hogy megismerjem a könyvpiac jelenlegi helyzetét, alkalmazott marketing eszközeit, illetve javaslatokat tegyek azok továbbfejlesztésére.

Az általam vizsgált téma egy könyv és az abból készült adaptáció közös marketingkommunikációját elemzi a könyv szemszögéből. Főként arra a kérdésre keresem a választ, hogy egy könyvadaptáció megjelenése mennyire hozta vissza a köztudatba a könyvet, illetve mennyire szélesítette annak kommunikációját. Véleményem szerint a mai rohanó világunkban az olyan szellemi értékeknek, mint egy szépirodalmi könyv, küzdeniük kell, hogy észrevegyék őket. Pontosan ezért fontos, hogy egy belőle készült adaptációval, az általa keltett hírveréssel repozícionálják a könyvet, így újabb társadalmi csoportokat érjenek el. Dolgozatomban Szabó Magda: Az ajtó című könyvének megfilmesítése és a könyv újrakiadása során alkalmazott marketingkommunikációt vizsgálom. A könyvpiac bemutatása után a dolgozatban a könyv kommunikációs stratégiáját elemzem kiemelve az adaptáció által kínált lehetőségeket és azok kihasználtságát.

szerző

  • Z. Nagy Judit
    nemzetközi gazdálkodás
    alapszak

konzulens

  • Magyar Mária
    tanársegéd, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

III. helyezett