Az innovációmarketing alkalmazása egy fűnyíró termék fejlesztési folyamatában
Ipari termék- és formatervező mérnök BSc hallgatóként felismertük, hogy új termék tervezése során elengedhetetlen a marketing eszköztár alkalmazása. Dolgozatunkban egy innovatív termék fejlesztési tervdokumentációjának innovációmarketing szempontú elkészítését végeztük el. Kombinált fűnyíró termékünk fejlesztése során célként tűztük ki magunk elé a mérnöki tervezési szempontok mellett a marketingszemlélet párhuzamos alkalmazását. A termékünk piaci és vállalati stratégiai illesztéséhez szakirodalmi szekunder forrásokat, valamint a Robert Bosch Kft. munkatársai körében végzett mélyinterjúk és a potenciális fogyasztói körben végzett kérdőíves felmérés segítségével primer információkat használtunk fel. A különböző marketing eszközökkel történő vizsgálatok eredményei elősegítik a kombinált fűnyíró termékkoncepciónk optimalizálását. Eredményeink példaként szolgálhatnak arra, hogy mind a gazdasági mind a mérnöki tudományterületeket célszerű együttesen alkalmazni egy innovatív és piacképes ötlet létrehozása érdekében.
szerzők
-
Oláh Petra
ipari termék- és formatervező mérnöki
nappali alapszak -
Májay Barnabás Péter
ipari termék- és formatervező mérnöki
nappali alapszak
konzulens
-
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék